FRESH NEWS

FRESH NEWS
I.M.G

miercuri, 19 martie 2014

Noul sezon din Formula 1 a debutat sub dominaţia motoarelor Mercedes: Nico Rosberg, pilotul echipei germane, a câştigat Marele Premiu din Australia, în timp ce podiumul a fost completat de James Magnussen şi Jenson Button, piloţii McLaren, echipă propulsată de Mercedes
Concernul german ar fi investit 500 de milioane de euro pentru a se asigura de eficienţa noilor motoare V6

Sezonul 2014 al Marelui Circ, care a debutat week-end-ul trecut la Melbourne, în Australia, a adus cele mai mari schimbări din ultimul deceniu. Regulamentul competiţiei în cazul şasiurilor şi al motoarelor folosite în Formula 1 a fost schimbat aproape în totalitate, iar echipele participante au fost nevoite să îşi schimbe strategia folosită în ultimele sezoane. Evident, şi ierarhia ultimilor ani, dominată de Red Bull şi Sebastian Vettel, a fost dată peste cap.

Iar echipa Mercedes şi-a confirmat statutul de favorită de la începutul sezonului, reuşind să câştige cursa inaugurală de duminică, disputată în Australia, prin germanul Nico Rosberg, după ce favoritul la titlu, britanicul Lewis Hamilton, fusese nevoit să abandoneze din cauza unor probleme la motor, mai exact din cauza unui cilindru care nu a funcţionat, încă din turul 3, după doar 10 kilometri parcurşi.

Atât Rosberg, cât şi Magnussen sunt fiii unor foşti piloţi de Formula 1. Dacă tatăl germanului, Keke Rosberg, a fost campion mondial în 1980, tatăl lui James, Jan Magnussen, are 25 de curse în Marele Circ. Danezul s-a făcut remarcat însă în cursa de 24 de ore de la Le Mans, câştigând de patru ori clasa GT1

Mai mult, Mercedes a oferit propulsoarele pentru piloţii care au urcat pe podium şi pentru cinci din primii şase clasaţi din Marele Premiu al Australiei, singurul abandon al monoposturilor echipate de Mercedes fiind doar cel al lui Hamilton. Însă cum au ajuns nemţii să răstoarne ierarhiile dominate de Renault în ultimii ani?

Mercedes, posesoarea avantajului competitiv
Principalul motiv care stă la baza succesului motorului Mercedes este crearea unui avantaj competitiv prin reînfiinţarea echipei de uzină în 2010, când concernul german a achiziţionat echipa Brawn GP. Potrivit revistei „Autosport“, Mercedes şi Ferrari au fost singurele echipe care au reuşit să creeze în acelaşi timp atât monopostul, cât şi motorul pentru actualul sezon, un avantaj uriaş într-un sezon în care schimbarea a fost cuvântul de ordine în Marele Circ. Celelalte echipe, care utilizează fie motoare Mercedes, fie Ferrari sau Renault, şi-au creat şasiul doar după ce au primit motoarele în toamna trecută. Dintre cele 11 echipe care participă în acest sezon în Formula 1, doar Ferrari şi Mercedes sunt scuderiile care au atât echipă în Marele Circ şi sunt şi furnizori de propulsoare pentru celelalte echipe. Dacă Mercedes este furnizor de motoare pentru Force India, McLaren şi Williams, Ferrari le echipează pe Marussia şi Sauber. Celelalte formaţii, în speţă Red Bull, Toro Rosso, Caterham şi Lotus, aleargă cu ajutorul unor motoare Renault.

În 2011 şi 2012, mercedes a investit peste 260 de milioane de euro
Dintre Ferrari, Renault şi Mercedes, concernul german a fost cel care a investit cel mai mult în noile motoare V6 de 1,6 litri, care echipează monoposturile din Formula 1.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu